070-204 19 06 lotta@lottacarlberg.se

Visste du att 65% av publiken är visuella elever? En av de mest kraftfulla metoderna du kan använda för videomarknadsföring är att utbilda din publik. Det stora är att utbildning kommer i många former. Du kan ttex. lära dina kunder hur de använder din produkt eller tjänst. Ge användbara tips om hur de får ut det mesta av det. Eller du kan skapa ett webbseminarium för att visa upp din branschkunskap, positionera ditt varumärke som en ledare, ge mervärde till dina konsumenters liv och samla in följare i processen. Som du ser kan du göra massor av video. Sätt dig ner och skapa en plan för vad dina video ska innehålla.

Video kan också ge socialt bevis för din produkt eller tjänst. Enligt WebDam har kundernas omdömen den högsta effektiviteten för innehållsmarknadsföring på 89%. När du skapar video och fokuserar på framgångshistorier.

Nu är det dags för dig att ta nästa steg och börja producera video och visa upp dig/ din produkt/tjänst. Vill du ha hjälp läs mera här http://capevi.se/bygg-upp-ditt-varumarke-pa-sociala-medier/